2009-12-16

Första hjälpare..

För er som inte redan vet det, så har jag äntligen fått min behörighet att vara första hjälpare inom Röda Korset. Det är så kul..

I helgen som var ( Lucia), så var jag på mitt första uppdrag.. Det var jättekul och oerhört skönt att ingenting allvarligt hände.. Men natten blev sen, 04.33 lade jag huvudet på kudden.. Klockan ringde halv tio morgonen efter för då var det dags att gå upp och gå på kalas. Min älskade mamma fyllde år. Och då var det bara att gå upp, för man kan inte missa mammas födelsedagskalas. Som hon för övrigt firade ihop med min storebror som fyllde i oktober.. Gissa om jag var trött på kvällen sen.. =)

I går var jag på mitt andra uppdrag.. Vi var på musikhjälpen inne i stan och såg till att vara där om vi behövdes.. Men vi behövdes inte.. Allt gick lugnt till och inga skador kunde rapporteras.. Ska vara där på söndag igen..

1 kommentar:

  1. Skönt att veta att min granne har kunskaper inom första hjälpen. Det känns tryggt! Men jag hoppas att jag inte behöver ringa på din dörr för att be om den sortens hjälp. Jag ringer hellre på och frågar om du vill komma in på en kopp kaffe eller te. / Pia

    SvaraRadera